top of page

Booktalk | Kingdom of the Wicked van Kerri Maniscalco

Een van mijn favoriete series is Stalking Jack the Ripper, geschreven door Kerri Maniscalco. Het eerste boek van deze serie was ook mijn eerste Engelstalige vooruit exemplaar. En hoewel ik me er heel goed van bewust ben dat de boeken echt niet het spannendste en moeilijk mystery hebben, hebben ze genoeg sfeer en interessante personages om me ervan te laten houden.

Je kan je dus wel voorstellen hoe enthousiast ik was toen Kerri Maniscalco's nieuwe boek uitkwam, Kingdom of the Wicked. Het gaat over een heksentweeling en de prinsen van hel. Er worden moorden gepleegd op Sicilië en voornamelijk jonge heksen lijken getroffen te worden. De hoofdpersoon gaat op zoek naar de dader, maar komt daarbij wel erg in de war met de prinsen van hel, voor wie ze altijd op haar hoede moest zijn van d'r oma. Ik zou het beschrijven als een paranormaal romantiek boek. Hoewel er ook wel iets van historische fictie in zit, is dit niet erg op de voorgrond.


Ik denk dat ik al vrij snel tijdens het lezen van het boek besefte dat dit boek toch niet echt voor mij ging zijn. Persoonlijk vind ik Kerri Maniscalco niet een goede mystery schrijfster. Vaak heb je al vanaf het begin door wie de moordenaar is, en hoewel dat soms interessant kan zijn, is dat het niet wanneer het bij elk boek gebeurd en het lijkt alsof het een plot twist moet zijn.

Ik wou dat ik kon zeggen, maak je geen zorgen, dat gebeurt elke keer bij mij! Maar nee, ik heb normaal nooit door wie het heeft gedaan, en als ik er al eerder achterkom, dan is het een paar pagina's voor de hoofdpersoon. Nooit eerder.

Mijn probleem met dit boek is dan ook dat ik denk dat het mysterie nog steeds te zwak is, maar dat de rest van het boek te veel van de romantiek afhangt. Haar vorige serie begon met de romantiek langzaam te laten opbouwen, terwijl het in dit boek heen en weer springt van haat naar liefde. Ik heb meestal geen moeite met een langzame switch van haat naar liefde, maar de snelle wisselingen en dan weer terug naar haat en opnieuw, waren mij te veel.

De sfeer en de locatie van het boek waren wel heel interessant en goed te voelen. Ik heb regelmatig recepten opgezocht, omdat Kerri Maniscalco met zo veel liefde over het voor haar vertrouwde eten praat. (Mocht je het niet weten, Kerri Maniscalco's familie komt uit Sicilië en ze houdt van haar Italiaanse recepten, wat duidelijk terugkomt in dit boek). Persoonlijk denk ik dat ik dit het leukste vond aan het hele boek, en dat is helaas niet goed genoeg.


Mocht je nou van haat-liefde relaties houden en je houdt van YA fantasie boeken, dan zou ik zeker dit boek wel aanraden! Ben je neutraal op haat-liefde relaties, dan wellicht niet. Tenzij dat je misschien heel graag een heksenverhaal op Sicilië wil lezen, want dat is wel weer een unieke setting.


Score: 3/5

De reden voor deze score is dat ik wel een leuke tijd had terwijl ik dit boek las. Ik vermaakte me oprecht, maar ik vond het boek helaas niet goed. Mijn score tabel is:

1/5 ----- Ik vond dit oprecht slecht

2/5 ----- Het was oké, niets speciaals, maar niet slecht

3/5 ----- Ik vond het leuk! Niets speciaals, maar ik had een leuke tijd

4/5 ----- Dit was echt geweldig! Ik heb wel een paar opmerkingen of ik denk dat het niet een van mijn favorieten zal zijn (bijvoorbeeld geweldig maar alsnog niet speciaal genoeg om te onthouden)

5/5 ----- Dit wordt een van mijn favorieten! (Het kan zijn dat ik nog steeds commentaar heb, maar ik hou te veel van dit boek)

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page